Tillbaka till verkligheten

Hej!

Efter en helt fantastisk vecka som gick alldeles för fort så är vi nu hemma igen.

Dagarna på Rhodos fortsatte att bestå av sol och bad.

En kväll var tjejerna iväg på Chokladparty. Mkt uppskattat och hämtade två glada och energiska barn som fått i sig mycket choklad 😅
Trodde aldrig de skulle somna men de gick hyfsat lätt endå. Övriga kvällar somnade de bums efter en hel dag med bad.

Lite blandade bilder från resan, bla när Smolle och Ester åker vattenruschkana.

(null) (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null) (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

På fredagen var det dax att packa ihop, vi hade gärna stannat längre och vi kände allihop att vi gärna åker tillbaka. Men nu blir det att spara pengar så hoppas vi att vi kan åka om två år igen. Nästa år har vi planer på att åka till Barcelona över en weekend eller så.

Flygresan hem tog låååång tid. Vi satt på planet 30min innan de startade, sen var det rejäl motvind så flygningen tog 4,5h, så totalt 5h på planet. Sista timmen kändes det som det var barn överallt 😅 Våra tjejer skötte sig trots omständigheterna riktigt bra. Klart de var lite myror i brallan, men vem hade inte de efter att ha suttit stilla så länge, dessutom en bussresa på drygt 1h innan 😅

I lördags så körde jag hårt direkt. Först morgonfodring i stallet, hem och käkade frukost och sen direkt till jobbet. Vikade för en ridlärare som var bortrest så jag hade tre ridlektioner.
Precis när jag var klar kom en kvinna springandes genom stallet. Har träffat henne ett flertal ggr men känner henne inte direkt. Hon ropade, Anna, kan du komma? Jag svarade, alldeles strax, då jag behövde se till att alla barn kom in med sina ponnyer.
När jag gick ut så stod några uta för ridhuset och sa att kvinnan nog behövde hjälp då hon blödde.. och mkt riktigt, golvet var fullt med blod.

Sprang efter och hon hade fått hjälp av dem som jobbade i stallet. Fick reda på att hon var gravid och blodet bokstavligen forsade från hennes underliv. Hon var på toaletten och det såg ut som ett mindre blodbad. Tjejerna hade ringt ambulans men den var en bit bort, och då kvinnan mådde ok trots omständigheterna så tyckte de att de var bättre om någon kunde köra in henne. 

Vi packade ihop hennes saker, jag ringde hennes man och körde henne sen till akuten. Hon var chokad och grät men hade inte ont. Väl på akuten fick vi komma in direkt i ett isoleringsrum då de inte ville ha hästtjejer i väntrummet...
Jag var kvar med henne tills hennes man kom.

Fick senare höra att bebisen mådde bra men att en bit av moderkakan lossnat. Hon fick åka senare på kvällen. 

Väl hemma blev det en löprunda tillsammans med Myran och sen en härlig ridtur i skogen. Helt underbart väder!
(null)

Sen lugn eftermiddag tillsammans med familjen.

Igår tog jag sovmorgon, så skönt. Red sen lektion på Putte för tränaren Demie. Skrittade av efter passet genom att rida hem. Då kom precis tjejernas farmor o farfar och faster o lillkusin som är i Sverige och hälsar på.

Onni fick testa att rida 😍
(null)

Var sen iväg och köpte nya gympaskor mm. 

Sen tog jag och tjejerna en cykeltur. Vi kom dock bara till Freja o Agnes där tjejerna "fastnade" för lek.

Idag var det dax för dagis o skola igen. Tjejerna var lite trötta men kändes glada att få träffa alla kompisar igen.

Efter att ha lämnat dem så åkte jag tull jobbet. Efter lunch kom det blombud till mig från kvinnan jag skjutsade till akuten. Så fina 😊
(null)

Hemma blev det middag med familjen och nattning av tjejerna. Sen en kvällslöprunda, flöt på riktigt bra idag 🏃‍♀️💪

Kram



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0