Hej!

I fredags åt jag och tjejerna lunch tillsammans med mormor. Lämnade Ester där en stund och jag och Alma åkte till Granngården och köpte nya ridstövlar 😍
(null)

(null)

Mina gamla var helt utslitna.

Nu behövs de bara ridas in. Nya stövlar är aldrig sköna och de tar några ridpass innan de sitter riktigt bra.
Blev iaf ett pass på i ridhuset med Myran som sällskap.
(null)

I lördags hoppade jag in som vikarie och hade tre ridlektioner. Sen hade jag skötarkurs med 11st barn.

I söndags var jag först med Ester på simskolan. Avslutning och hon tog tre märken 👌😊

Om två veckor kommer hon dock börja igen då de kör en extra insatt kurs i några veckor innan sommaren. Då kommer även Alma att gå.

Efter simningen så åkte jag och pappa till Väsby. Säsongstart för tävling i Rallylydnad. Första klassen kändes Myran riktigt bra, vi fick ett mkt bra flyt och samspel. Tyvärr blev återigen frestelsen för svår, vilket kostade oss titeln. Men vi kom igenom och blev inte diskade och kunde avsluta. Om inte just de momentet varit med så hade vi haft 95 poäng.. 💪 bara kämpa vidare. Helheten var mkt bra iaf.
I nästa klass blev hon alldeles för trött så jag avbröt, körde hopphindret, frestelsen och belönade.
Så endå hyfsat nöjd och känns som vi kommer greja nästa titel snart.
(null)

I måndags var det vanlig jobbdag. Igår jobbade jag också men slutade 16.30 istället för 20.00. Hem och åt mat med familjen och gick sen till Bygdegården. Övriga åkte bil. Så firade vi valborg. Med fiskdamm, brasa och lek. Fullt med dagiskompisar till tjejerna var där.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Idag var jag och tjejerna lediga. Lugn fm och sen efter lunch lämnade vi Alma på kalas hos kompisen Agnes. Sen åkte jag och Ester till Myran och red.
(null)

(null)

Imorgon jobb igen och sen är vi lediga som vanligt på fredag 😃

Igår fick Södertälje Ridklubb ta emot pris för årets intiativ av Södertälje kommun. För att de anställt mig 😀
(null)


Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0