God jul och gott nytt år

Hej!

Näst sista dagen på detta år. Ingen vit jul i år utan de gråa och trista vädret har fortsatt och det ser inte ut som någon bättring den närmaste tiden.

Julen har kommit och gått. 
Ester hade sin julavslutning i skolan fredagen innan och efter skolavslutningen så gjorde vi vårat traditionella pepparkakshus med morfar.
(null)

Jag jobbade sen den 23.e. Tjejerna o Smolle städade och klädde julgranen.
(null)

Själva julafton firades hemma. Först grötfrukost med tjejernas mormor o morfar. 
Tjejerna var förväntansfulla och vaknade tidigt.
(null)

Efter frukosten så gick jag o pappa till stallet och gjorde julfint till Putte.

(null)

Till lunch så kom även tjejernas farmor o farfar, faster Marika o Fede o Onni och farbror Marko o Wilma. Och totalt tre hundar. Så fullt hus.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Juldagen blev en slappardag för 3/4 av familjen. Själv så tog jag en joggingrunda på 9km, red mm 😊
(null)

Ester fick lite nya ridkläder i julklapp som hon självklart redan har testat.
(null)

Ester fick en hotellnatt tillsammans med mig i julklapp så i fredags så åkte vi till kungens kurva. Shopping och sen vad på hotellet, middag på restaurang mm. Super mysigt.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Alma var lika nöjd hon som fick en myskväll hemma med sin pappa.

När jag och Ester kom hem sen så gick vi ut i skogen allihop.
(null)

(null)

(null)

Igår var Ester hemma och lekte hos en klasskompis och Alma hade sin dagiskompis Agnes hemma hos oss.
När jag hade hämtat Ester så gick vi ut och grillade korv i skogen. Det var ljust när vi gick men mörkret kom sem snabbt. Men vi hade laddat med pannlampor.
(null)

(null)

(null)

Nu är vi på väg till Naturhistoria riksmuseet 😊

Kram



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0