Ny vecka igen!

Hej!

Förra veckan hann ju inte ens börja innan den var slut 😅

Tjejerna sov hos farmor och farfar i helgen och jag o Smolle var och åt julbord i lördags. Vi var på Gripsholms värdshus, riktigt gott!

Jag och Ester följer julkalendern, Alma är lite för liten, eller snarare så är just denna julkalender lite för svår för henne att förstå. Den är lite svår för Ester också (och lite läskig) men jag förklarar de som behövs. Ester vill iaf se den varje dag.

På kvällarna så öppnar tjejerna sina egna kalendrar. Ester har en kalender med olika pixiböcker och Alma en bamse kalender med bamseböcker. Mycket uppskattat av båda.

Galet att det bara är två veckor kvar till julafton.. en dag som planeras och fixas i oändlighet innan och sen bara vips är förbi. Jag tycker julen är lika härlig som när jag var liten, men skillnaden är att nu ser man framemot att umgås och äta god mat. Och sen att se tjejernas lycka och tindrande ögon när de öppnar sina paket. När man var liten var det ju ens egna julklapparna som lockade 😊 Nu är det roligare att ge än att få 😊

Just nu är marken vit och det vore mysigt om det kunde bli en vit jul i år.

Efter nyår så kommer jag att flytta tillbaka Putte till vårat gamla stall. Där han står nu så har situationen för stallägaren ändrats så tror och hoppas att detta är det bästa just nu. Har saknat ridvägarna här. Blir ju iaf betydligt närmare 😊 Och sen inte helt fel med ridhus vid regn, rusk, is och snöstorm 🙈

Blivit lite dåligt med fotande men tog en bild på min "kollega" Hilda idag på jobbet..
(null)


Kram



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0